Erik Kroon

Linedance tijdens uw bedrijfsuitje is uit..maar wat is in?

Geplaatst op woensdag 23 oktober 2013


Ik vergeet nooit meer mijn beginjaren; destijds organiseerde ik country- en western avonden. Halverwege de avond kwam Arnold met zijn dansgroep binnen en leerde de aanwezigen ‘line-dancen´. Op de muziek van Billy Ray Cyrus, u kent het wel; These Boots Are Made for Walking. Arnold zette zijn headset op en na een halfuurtje was de dansvloer leeg en hadden een aantal deelnemers het onder de knie gekregen.

Rondom de dansvloer had ik wat aankleding staan in de vorm van houten hekken, strobalen en country-spelletjes. Lassowerpen, hoefijzer en rodeo stier rijden. Dat waren de jaren dat themafeesten hot waren en dat iedereen een all-inclusive programma kocht. Maar dat was vroeger⃛

Wat is nu in?
Tegenwoordig zie ik steeds meer een andere invulling van een bedrijfsfeest. Zo zien we steeds meer bedrijven kiezen voor een avondprogramma met kleine elementen. Activiteiten in verschillende zalen en het liefst geen themafeest zoals linedance met je collega´s. Een bedrijfsfeest moet nu iets zijn waar iedere collega zich thuis voelt, iets kan doen of ook gewoon niets kan doen. Zelf beslissen of je een drankje neemt, aan een bar of tafel met collega´s kletst of gewoon meedoet aan activiteiten. En ook dat zelf beslissen; wanneer en waar doe ik aan mee. Denk hierbij aan casinotafels, darten met een professional, disco bingo, voetbaltafels, sneltekenaars of tafelgoochelaars.

Een spelshow van TV; dat is populair!
Wat ik sinds 2009 zie, is een enorme toename in spelshows. Ze zijn bekend van TV, maar worden ook aangeboden als bedrijfsfeest. De bekendste en meest populairste is ‘Ik Hou van Holland,´ die tegenwoordig overal wordt aangeboden. Op een tweede plek komt ‘de Jongens tegen de Meisjes´, ook bekend onder een groot publiek.

Bedenk wel dat er een enorm verschil kan zitten in de uitvoering van dit soort feesten. Vraag van tevoren of er aankleding is, of licht en geluid verzorgt wordt en hoe het spel precies gespeeld wordt. Zo voorkom je dat je belandt in een kroeg waar ‘iemand´ een verbouwde pubquiz aan het presenteren is. In plaats van die leuke en originele spelshow, waar jij op had gehoopt. Een spelshow is nog hilarischer door bijvoorbeeld vragen over je bedrijf toe te voegen, tijdens een spelronde. Of met een BN´er als presentator. Of met de ‘I love Holland band´. Zoek hiervoor wel de juiste partner!

Is iedere locatie geschikt?
Bij een bedrijfsfeest hoort een geschikte locatie. Kom je met 50 of 500 personen; een juiste locatie erg belangrijk! Het is mogelijk om zelf op zoek te gaan, maar er zijn ook organisatiebureaus die dit voor je willen doen. Zij hebben vaak een beter idee wat wel, of wat juist niet kan in diverse locaties. Kies je bijvoorbeeld meerdere activiteiten tijdens een bedrijfsfeest, dan is het handig om een locatie met meerdere zalen te gebruiken.

Heeft je bedrijf meerdere vestigingen? Kies dan voor een centrale locatie, zodat al je collega´s gemiddeld dezelfde reisafstand hebben. Heb je zelf een locatie gevonden, zorg dan dat alle toeleveranciers zelf contact opnemen met de locatie over details als stroomtoevoer, op- en afbouwmogelijkheden en andere voorwaarden. Daarmee voorkom je dat je op de dag zelf voor verrassingen komt te staan.

Veel succes met het organiseren van uw bedrijfsfeest en uiteraard staan wij graag voor u klaar om alle bovenstaande wensen voor u in te vullen!

Met vriendelijke groet,

Erik Kroon
Eigenaar SOS Events BV

Erik Kroon

Erik Kroon

Erik Kroon (1975) is sinds 1996 eigenaar van SOS Events. SOS verzorgt ruim 1100 zakelijke evenementen per jaar, uitsluitend vanaf hotels en restaurants veelal op de Veluwe. Deze evenementen worden grotendeels via 70 websites gegenereerd, waarvan www.bedrijfsfeest.nl de grootste is. Erik was in 2006 finalist Entrepreneur of the Year en in 2003 finalist ondernemer van Gelderland.

Wat vindt u van dit verhaal? Reageer hier:

Laatste Blogs


05-03
Teambuilding op de Veluwe? Het...

10-02
Schindler Familyday!

27-01
Grote kans dat je volgende uit...

09-01
Klachten voorkomen? Doe een in...

08-01
Waarom RentSeeDo mislukte

06-01
Verzekeraar helpt mijn bedrijf...

14-08
Outdoor is het nieuwe indoor

09-08
Waarom bedrijfsuitjes niet mee...

12-02
Pretpark of SOS Events

02-08
Top 10: Populairste bedrijfsui...
» Alle blogs