Door:
Erik Kroon
Tips voor het organiseren van een bedrijfsuitje
Geplaatst op woensdag 2 oktober 2013Bent u dit jaar 'uitverkozen' om het jaarlijkse bedrijfsuitje te organiseren? Klinkt erg leuk natuurlijk, maar voor veel mensen komt het neer op een hoop stress. Waardoor u uiteindelijk zelf niet meer kunt genieten op de dag zelf. Met behulp van deze tips weet u op voorhand dat iedereen een fijne dag zal beleven en dat u ook geniet van het door u georganiseerde bedrijfsuitje!
Doel van het bedrijfsuitje
Wat is het doel van jullie bedrijfsuitje? Vieren jullie het behalen van een recordomzet dit jaar? Of heeft u net een fusie achter de rug en wilt u alle neuzen dezelfde kant op hebben? Wordt jullie bedrijfsuitje 'just for fun' of moet er een deel teambuilding inzitten? Deze vragen zijn belangrijk om je zoekrichting te bepalen. Als u hierin een keuze maakt vallen er al veel uitjes af en wordt het zoekgebied al kleiner. Erg fijn, met het enorme aanbod bedrijfsuitjes tegenwoordig.
Aantal deelnemers bedrijfsuitje
Zorg dat u van tevoren al een idee heeft hoeveel personen u kunt verwachten op het bedrijfsuitje. Verplichten jullie medewerkers mee te gaan of is het allemaal vrijblijvend? Nodigt u alle partners en/of kinderen ook uit? Zijn parttime medewerkers ook uitgenodigd? Wanneer u een inschatting heeft hoeveel personen er mee gaan, kunt u het budget per persoon uitrekenen. Let goed op wanneer u het bedrijfsuitje organiseert. Is het in het weekend? Pas dan op, veel mensen maken in het weekend hun eigen plannen. Als uw bedrijfsuitje buiten het weekend valt, kunnen sommige aanbieders mooie kortingen bieden op zondag of maandag.
Wat zijn de verwachtingen voor het bedrijfsuitje?
Weet u wat uw collega´s verwachten? Bedenk eens wat jullie voorheen voor bedrijfsuitjes hebben gedaan. Viel dit in de smaak? Of is er altijd wel wat te klagen? Wat vonden uw collega´s wel leuk, en wat juist niet? Voldoet een feestavond of doen jullie vaak iets actiefs? Moet alles in één middag of wordt er een compleet weekend voor uitgetrokken? Probeer dicht bij de verwachtingen te blijven. Zijn uw collega´s geen feestbeesten; ga dan ook vooral niet op zoek naar een feestavond. Besteed je budget dan aan een rustiger bedrijfsuitje, zoals een workshop.
Ga op zoek naar het geschikte bedrijfsuitje
Genoeg informatie ingewonnen? Ga dan op zoek naar een leuk bedrijfsuitje. Denk hierbij aan uw budget en houd ook ruimte over voor een eventueel etentje. Wellicht is ook een busreis nodig. Grote organisaties bieden vaak een totaalpakket aan. Door samenwerkingsverbanden met hotels, restaurants en busmaatschappijen kunnen ze vaak scherpe deals aanbieden. Voordeel voor u is dat u dan ook alles bij één organisatie onderbrengt. Zorg dat de organisatie het bedrijfsuitje op de door u uitgekozen datum kan organiseren!
Bent u eruit?
Zorg dat u zo snel mogelijk een definitief aantal personen weet. Fijn voor u én fijn voor de organisatie die uw bedrijfsuitje organiseert. Zo kunnen zij hun programma compleet op maat maken. Zorg ervoor dat u kiest voor kwaliteit. Kijk of u recensies kunt vinden van het bedrijfsuitje van uw keuze. Het geeft een hoop rust als u het bedrijfsuitje volledig uit handen kunt geven aan een professioneel bedrijf. Veel plezier met uw bedrijfsuitje en wij helpen u graag!
Erik Kroon
Eigenaar SOS Events
bedrijfsfeest.nl
Erik Kroon
Erik Kroon (1975) is sinds 1996 eigenaar van SOS Events. SOS verzorgt ruim 1100 zakelijke evenementen per jaar, uitsluitend vanaf hotels en restaurants veelal op de Veluwe. Deze evenementen worden grotendeels via 70 websites gegenereerd, waarvan www.bedrijfsfeest.nl de grootste is. Erik was in 2006 finalist Entrepreneur of the Year en in 2003 finalist ondernemer van Gelderland.Wat vindt u van dit verhaal? Reageer hier:
Laatste Blogs
05-03
Teambuilding op de Veluwe? Het...10-02
Schindler Familyday!27-01
Grote kans dat je volgende uit...09-01
Klachten voorkomen? Doe een in...08-01
Waarom RentSeeDo mislukte06-01
Verzekeraar helpt mijn bedrijf...14-08
Outdoor is het nieuwe indoor09-08
Waarom bedrijfsuitjes niet mee...12-02
Pretpark of SOS Events02-08
Top 10: Populairste bedrijfsui...