Erik Kroon

Denk nooit voor een ander

Geplaatst op woensdag 21 december 2011


Ik was 19 en kocht mijn eerste auto; een zwarte Fiat Panda. Special Edition, met cd-wisselaar en Pioneer geluidsinstallatie. Alles erop en eraan, een Carkit en glimmende velgen.

Vol trots reed ik er nog geen 3 weken in rond toen ik na een avondje bioscoop in Amersfoort allemaal glas rondom mijn panda vond. Er was ingebroken en alles eruit gesloopt. Het enige wat ze hadden laten liggen was mijn grijze Nokia koelkast mobiele telefoon met antenne. Ik was op dat moment de enige uit Uddel met mobiele telefoon en had dan ook geen bereik in mijn eigen dorp, maar ik had wel een gsm.

Ook die dief wist blijkbaar nog niet dat hij voor dit enorme toestel wat grammetjes coke of andere verslaving had kunnen verkrijgen. Al rijdend over de snelweg met een kapot raam, mijn auto de volgende ochtend naar de garage gebracht en laten repareren.

Op de zaterdag erna reed ik door het Uddelerveen toen er een auto voor me een manoeuvre maakte waarbij ik dacht dat hij linksaf sloeg. Ook omdat hij geen knipperlicht aan had, ging ik op mijn jonge ‘autorij instinct´ af. Ik ging hem alvast rechts passeren en⃛ toen ging hij niet links maar rechts af. Erik zijn Fiat Panda lag toen in de sloot.

De man die mij de sloot in had gestuurd stapte uit en vroeg of ik nog wat had geleerd. Verontwaardig als ik was, vertelde ik hem dat ik dacht dat hij linksaf sloeg. En toen kreeg ik een belangrijke les in mijn leven; de bestuurder zei tegen mij de magische woorden: ‘denk nooit voor een ander´.

Regelmatig gebruik ik deze les in mijn eigen bedrijf. Zo weet ik nog dat wij, na de opstart van de Veluwe Specialist, vol enthousiasme voucherboekjes hadden gedrukt. Deze boekjes kwamen bij de hotels te liggen en konden zo een voucher uitschrijven voor de gast. Die had dan via het hotel een leuke activiteit bij onze verhuurshop geboekt. Helaas vonden de hotels dit niets, en verdwenen de boekjes in de oud papierbak. Echt een typisch voorbeeld van ‘denken voor een ander´.

Wat is de oplossing? De oplossing is meten. Meten = Weten. Door research te doen en door te communiceren met je doelgroep weet je of iets slaagt. Denk nooit voor een ander, maar laat een ander voor je denken.

Erik Kroon

SOS Events organiseert met vaste relaties altijd een try-out voordat ze een nieuw arrangement in de markt zetten. Na de try-out communiceren ze samen met de klant waardoor ze het concept kunnen optimaliseren en fine tunen. Ook eens een try-out meemaken? Mail dan naar Erik Kroon

Erik Kroon

Erik Kroon

Erik Kroon (1975) is sinds 1996 eigenaar van SOS Events. SOS verzorgt ruim 1100 zakelijke evenementen per jaar, uitsluitend vanaf hotels en restaurants veelal op de Veluwe. Deze evenementen worden grotendeels via 70 websites gegenereerd, waarvan www.bedrijfsfeest.nl de grootste is. Erik was in 2006 finalist Entrepreneur of the Year en in 2003 finalist ondernemer van Gelderland.

Wat vindt u van dit verhaal? Reageer hier:

Laatste Blogs


05-03
Teambuilding op de Veluwe? Het...

10-02
Schindler Familyday!

27-01
Grote kans dat je volgende uit...

09-01
Klachten voorkomen? Doe een in...

08-01
Waarom RentSeeDo mislukte

06-01
Verzekeraar helpt mijn bedrijf...

14-08
Outdoor is het nieuwe indoor

09-08
Waarom bedrijfsuitjes niet mee...

12-02
Pretpark of SOS Events

02-08
Top 10: Populairste bedrijfsui...
» Alle blogs