Door:
Erik Kroon
Met een fles prosecco komen de beste ideeën
Geplaatst op donderdag 13 januari 2011Het was hartje zomer 2008 toen Coen (de marketingmanager) en ik met een fles prosecco bij het zwembad zaten. Lekker in de loungebank bij een temperatuurtje van 28 graden. We hadden het over onze Sinterklaasbingo. In 2006 hadden we die voor het eerst georganiseerd. We wilden wat anders, iets nieuws en vooral iets waar mensen over gingen praten (social media).
Na de tweede fles kwamen we op dreef en bedachten we dat we een filmpje gingen maken waarin Sinterklaas een zomervakantie in Nederland heeft. Hij komt aan in een van onze limousines en wordt welkom geheten door prachtige en enthousiaste dames bij een exclusieve villa. Tijdens het filmpje kan je zo nu en dan iets invullen waardoor het custommade wordt. Sinterklaas in het zwembad, in een rode zwembroek met een gouden kruis op de kont. Sinterklaas met dames in de spa en sauna. In de sauna zie je twee badjassen hangen met daarop de namen van vrienden van je. Uiteraard kon iedereen zich gratis inschrijven voor onze Sinterklaasbingo en het filmpje doorsturen naar vrienden. Het filmpje werd een hit en werd 3500x doorgestuurd.
In de banner op Bedrijfsfeest.nl zie je elk jaar rond Sinterklaas een zwarte piet klungelen⃛ Ja, dat ben ik! In alle filmpjes tot 2008, waarbij we getallen trokken met twee zwarte pieten, was ik er een van. 2009 was een topjaar. Sinterklaas was door de crisis gepakt en had alleen nog een limousine en een zwarte piet tot zijn beschikking. We hadden een probleem. De opnames voor de filmpjes moest namelijk nog voor de aankomst van Sinterklaas gebeuren. Dat betekende dat er bij Ajax, waar honderden kinderen stonden, ineens een Sinterklaas aankwam in een 9 meter lange Lincoln. De Sinterklaas liet de voetballers een bingobal draaien. Op het gemeentehuis van Apeldoorn, midden in het centrum, verloor Sinterklaas (alias Edwin Tel) zijn baart en mijter. Dat geeft leuke filmpjes voor op YouTube kan ik je verzekeren.
Ook in 2010 hebben wij de Sinterklaasbingo georganiseerd. Dit keer hadden wij onze helikoptermaatschappij, HeliCentre, gevraagd of zij het leuk zouden vinden om met een “Sinterkopter” over Harderwijk te vliegen. Sinterklaas kwam dit jaar namelijk aan in Harderwijk. We hadden bedacht om een schoorsteeninspectie te doen met de helikopter. Elk dorp en stad rondom Harderwijk en Harderwijk zelf werd gefilmd. Uiteraard zat pietloot zelf achter de stuurknuppel. In elke plaats hebben we ingezoomd op een schoorsteen. De geselecteerde winnaars wonnen hun eerste sinterklaascadeau van dat jaar; een pietenspeurtocht voor 4 personen met als afsluiting pannenkoeken eten in het enige Zwarten Pieten Restaurant van Nederland.
Na het bekijken van het filmpje kon je naam en leeftijd opgeven om mee te doen aan de gratis Sinterklaasbingo. Dit jaar had ik mijn netwerk gevraagd om wat prijsjes te doneren, uiteindelijk hadden we meer dan 100 prijzen om weg te geven. Hotelovernachtingen, een fiets, je leeftijd in pepernoten en zelfs een bezoek van de echte sint aan huis. Elke dag werd er een mailtje verstuurd met de bingogetallen, natuurlijk werden de sponsors van dit terugkerend evenement ook genoemd. Het grappige aan deze editie was de kracht van Facebook, Twitter en zelfs Hyves. Ook de valse bingo´s werden in beeld gebracht, met naam en toenaam werd je streng toegesproken door de piet. De recensies op internet, en reacties waren echt lovend. Wederom een succes, met ruim 1000 deelnemers per dag. Kijk anders even op Sinterklaas-bingo.nl en je ziet alles! Wat 2011 gaat worden weten we nog niet, maar waarschijnlijk zal jij ook meedoen!
Erik Kroon
Erik Kroon (1975) is sinds 1996 eigenaar van SOS Events. SOS verzorgt ruim 1100 zakelijke evenementen per jaar, uitsluitend vanaf hotels en restaurants veelal op de Veluwe. Deze evenementen worden grotendeels via 70 websites gegenereerd, waarvan www.bedrijfsfeest.nl de grootste is. Erik was in 2006 finalist Entrepreneur of the Year en in 2003 finalist ondernemer van Gelderland.Wat vindt u van dit verhaal? Reageer hier:
Laatste Blogs
05-03
Teambuilding op de Veluwe? Het...10-02
Schindler Familyday!27-01
Grote kans dat je volgende uit...09-01
Klachten voorkomen? Doe een in...08-01
Waarom RentSeeDo mislukte06-01
Verzekeraar helpt mijn bedrijf...14-08
Outdoor is het nieuwe indoor09-08
Waarom bedrijfsuitjes niet mee...12-02
Pretpark of SOS Events02-08
Top 10: Populairste bedrijfsui...