Erik Kroon

Klachten voorkomen? Doe een intake!

Geplaatst op donderdag 9 januari 2020


Wij krijgen jaarlijks 4.000 offerte aanvragen. De één is op zoek naar een bedrijfsuitje voor 50 personen en de ander organiseert een familiedag voor 350 personen. Maar ook teambuilding voor een zeskoppig MT dat een heisessie heeft of een relatiedag met een klassieke rally behoren tot de aanvragen. Zoals je ziet allemaal wensen van verschillende aard. En 68% van deze aanvragen komen binnen via onze websites, waarbij www.bedrijfsfeest.nl de belangrijkste is.

Wij bellen iedereen die een aanvraag bij ons heeft gedaan. En neem je niet op? Dan proberen we het nog een keer. Gewoon, omdat we je verhaal willen horen. Wat je zoekt, wat je doel is en waarom je hebt gekozen voor een bepaalde activiteit. We willen het leeftijdsgemiddelde van de groep weten en de man/vrouw-verhouding. En we willen graag weten wat je in het verleden al aan activiteiten hebt gedaan. Het kost je een paar minuten, maar het levert zoveel meerwaarde op.

Met al deze informatie gaan we in het gesprek na of de door jou gekozen activiteit wel bij de groep past. En vervolgens komen we met een voorstel. Zo'n gesprek, je zou het een intake kunnen noemen, duurt ongeveer 6 minuten. 4.000 offerte aanvragen x 6 minuten = 400 uur aan arbeid. Dat zijn 10 volle werkweken. Ja, zoveel bellen we dus per jaar. Best veel, maar zeker zinvol!

De offerte ontvang je veelal 5 minuten na het gesprek. Niet omdat we niks te doen hebben, maar gewoon omdat alles is geautomatiseerd. Al je wensen worden verwerkt en binnen no time heb jij een offerte in je mail. Fijn!

Nu is het aan jou om de offerte door te nemen. En hopelijk ben je hierover net zo enthousiast als wij. De overeenkomst en onze voorwaarden bespreken we nog even telefonisch en dan maken we de bevestiging op. Nadat jij je handtekening hebt gezet, gaan we aan de slag om alle voorbereidingen voor jouw event te treffen. Al met al een mooi proces, waarbij de basis 'klantcontact' is.

Je kunt nog zoveel websites hebben, maar als je niet de tijd neemt om met je klant vooraf het event door te spreken kan het alsnog uitlopen op een teleurstelling. En bel je elkaar na het evenement evengoed op om alles door te nemen. Zonde...

Dus, klachten voorkomen? Doe een intake!

Erik Kroon

Erik Kroon

Erik Kroon (1975) is sinds 1996 eigenaar van SOS Events. SOS verzorgt ruim 1100 zakelijke evenementen per jaar, uitsluitend vanaf hotels en restaurants veelal op de Veluwe. Deze evenementen worden grotendeels via 70 websites gegenereerd, waarvan www.bedrijfsfeest.nl de grootste is. Erik was in 2006 finalist Entrepreneur of the Year en in 2003 finalist ondernemer van Gelderland.

Wat vindt u van dit verhaal? Reageer hier:

Laatste Blogs


05-03
Teambuilding op de Veluwe? Het...

10-02
Schindler Familyday!

27-01
Grote kans dat je volgende uit...

09-01
Klachten voorkomen? Doe een in...

08-01
Waarom RentSeeDo mislukte

06-01
Verzekeraar helpt mijn bedrijf...

14-08
Outdoor is het nieuwe indoor

09-08
Waarom bedrijfsuitjes niet mee...

12-02
Pretpark of SOS Events

02-08
Top 10: Populairste bedrijfsui...
» Alle blogs